sobota 28. marca 2015

Citronovy kolac s polentou

Ked mam den volna vzdy si rada privstanem a idem na Borough Market.Je to pre mna raj na zemi a vzdy tam rada stravim cele hodiny.Ovocie,zelenina,caje,ryby,syry,oleje a vone od ktorych sa idete zblaznit.Najradsej by som vyskusala a kupila uplne vsetko..Ta atmosfera..majitelia stankov sa prekrykuju jeden cez druheho a hned co len zachytia vas pohlad neuniknete im a musite hned vyskusat ich tovar !Vzdy odchadzam s taskou plnou pokladov a sirokym usmevom na tvari.
Naposledy sa mi do tasky dostali tieto krasne vonajuce a velke citrony.Uplne ma zhypnotizovali a este stale mam na nocnom stoliku dva ktore obdivujem.Premyslam co z nich urobim.
Dnes som sa pustila do tohto citronoveho kolaca s polentou a musim povedat ze je to citronova bomba ! Neobsahuje ziadnu muku a ak chcete mozete maslo nahradit 150ml olivovym olejom.Priznavam mala som mensie obavy nakolko som predtym uz piekla bez muky a nedopadlo to moc dobre ...ale..dnes sa mi to konecne podarilo a som viac nez len spokojna!
Recept je od Nigelly Lawson.
                                                   Citronovy kolac s polentou
Potrebujeme:200g masla(nesoleneho),izbovej T
200g krupicoveho cukru
200g mandlovej muky
100g polenty
1 1/2 CL prasku do peciva
3 vajicka (velkost L)
kora z 2 citronov
Na sirup:stava z 2 citronov
125g praskoveho cukru
Postup:Ruru si predhrejeme na 180C.Tortovu formu (23cm)si namastime maslom.
V miske si vyslahame maslo s cukrom.
V druhej miske si premiesame mandlovu muku,polentu a prasok do peciva..Striedavo pridame s vajickami do maslovo cukrovej zmesi.Vsetko dobre premiesame a pridame koru z citronov.Opat dobre premiesame a dame do formy.Pecieme 40 min.Po vytiahnuti z rury urobime niekolko vpichov sparatkom a prelejeme sirupom.Nechame vychladnut.
Sirup si pripravime tak ze si dame do malinkeho hrnca stavu a cukor.Zohrejeme a premiesavame tak aby sa nam cukor uplne rozpustil..
























Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára