štvrtok 15. mája 2014

Masove gulky s chorizom

Ja viem mozno na fotkach to nevyzera az tak super uzasne ale v skutocnosti toto su najlepsie masove gulky ake som kedy urobila.Prvy krat som sa pristihla ze som do seba tlacila jednu za druhou akoby som ich uz nikdy nemala jest.Su tak neskutocne dobre priatelia ze som ich okamzite zaradila do zoznamu receptov ktore robim pravidelne.Naozaj stoja za to aby ste ich vyskusali.Neolutujete,verte mi.Nechala som sa inspirovat jednou knihou ktora sa venuje cisto iba masovym gulkam (z kazdeho druhu masa a taktiez vegetarianske ! Jez Felwick-the Bowlers meatball cookbook).
Ked som prvy krat prisla do Britanie moja domaca mi pripravila masove gulky s rajcinovou omackou a spagetami.Och to bola basen pre dusu.Ta chut .Dokonala kombinacia chuti.A tak odvtedy hladam tie najlepsie masove gulky.Zatial sa mi celkom dari.
Ak ste este nikdy nepoculi o Manchego syre dovolte mi informovat vas ze ide o ovci syr ktory pochadza zo Spanielska  ma bohatu kremovu chut s vyraznou az korenistou chutou.
O chorize ste uz pravdepodobne poculi ide o spanielsku salamu (klobasu) s paprikou.
                                                      Masove gulky s chorizom
Potrebujeme:2 PL olivoveho oleja
2 salotky,nakrajane na drobno
1 strucik cesnaku,na drobno nakrajani
1 vajicko (velkost L)
500 g mleteho hovadzieho masa
200g choriza,na drobno nakrajaneho
400 g uvarenej ryze
200 Manchego syru,nastruhaneho
1 CL udenej papriky
100 g struhanky
nastruhana kora z 1 citrona
1 CL soli
3 PL nasekaneho petrzlenu
Postup:Ruru si predhrejeme na 220C.Plech si vylozime papierom na pecenie.Nezabudnite na to (ja som samozrejme zabudla ) inak sa vam gulky prilepia na plech.
Olej si zohrejeme v panvici a pridame salotku a smazime 2 minutky na najnizsom ohni.Pridame cesnak a smazime dalsich 5 min az pokial nam salotka zmekne.
Do vecsej misky si dame vajicko,pridame mlete maso,salotku,cesnak,chorizo,ryzu,udenu papriku,struhanku,citronovu koru,sol a petrzlen a pomocou ruk si to dobre premiesame.Vytvarujeme si gulky (5 cm ) a poukladame na plech s papierom na pecenie.Dame piect na 18-20 min.
Ja osobne som ich konzumovala s ciabattou ,rukolovym salatom a kyslymi uhorkami (najsamlepsia kombinacia na svete )ale ak chcete ine kombinacie vobec sa tomu nebrante.



















Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára