piatok 21. februára 2014

Vanilkove souffle s cokoladovou omackou

O souffle som premyslala uz strasne dlho a nebyt F tak o nom premyslam este stale.Neviem ci som uz nahodou spominala ze F pracuje ako Sous Chef v jednej restauracii a varenie je jeho vasnou.Ked sme sa prvy krat stretli nic netusiac o tom co robime,asi hodinu som mu vysvetlovala o svojich kucharskych snoch o tom co rada varim,jem ..a na rad prisli aj zrkadlovky (jeho dalsia a nasa spolocna zaluba)...Mesiac sme spolu randili az mi napokon povedal co robi a kde a mne padla sanka.O takom cloveku co absolutne pochopi ked mu porozpravam moje utrapi s lasagnou som ani len nesnivala.A zrazu bol tu ..len pre mna ...Ehm,bol Valentin odpuste mi to rozcarovanie ...Ale aby sme sa napokon dostali k celej pointe tento recept mam od F.Ukazal mi ako sa robi Souffle v restauracii..a ja ho chcem teraz ukazat vam..Lebo stoji za to ..Je to ta najlepsia vec aku som kedy jedla..(mozno prehanam :)
Poznamky:Urobit vyborne souffle nie je az take komplikovane ako by ste si mysleli ale musite sa drzat niekolkych pravidiel a to :Ak pridate privela cukru tak vam nevyrastie ak date naopak malo tak bude chutit az prilis po vajickach....Ked zohrejete mlieko s vanilkou tak vam garantujem ze ho nepouzijete vsetko ( vzdy je lepsie mat viac ako menej verte mi )...ked ho budete pridavat do zltok tak pridate iba trochu aby sa vam zahustili....
                                                         Vanilkove souffle s cokoladovou omackou
Potrebujeme:4 vajicka
150ml mlieka
zrnka z polky vanilkoveho lusku
krupicovy cukor podla chuti ( my sme pridali dokopy cca 4-5 PL)
cokolada
sladka smotana
Postup:Ruru si predhrejeme na 170C.
Oddelte zltka od bielok.Bielka vyslahame s cukrom (zacnite s 1 PL a podla vasej chuti si pridajte tolko kolko chcete ) do tuha.V hrnci si zohrejeme mlieko s vanilkovymi zrnieckami(na miernom ohni).Medzitym si vymiesame zltka s cukrom .Ked sa mlieko dostane do varu pomalicky ho pridame k zltkam.Nie cele ale iba tolko aby sa nam zltka trosku zriedili.Podla potreby.Ked to pridate cele proces vam bude trvat dlhsie.Celu dobu to poriadne miesame aby sa nam z toho neurobila prazenica.Pridame naspet do hrnca a stale premiesavame.V momente ako sa nam na tom vytvori pena a zacne hustnut znizime ohen na najnizsie.Ked nam to zhustne precedime to cez sytko ale musi to byt velmi rychlo aby sme zastavili proces varenia.Nechame to schladit.Potom to opatrne vmiesame do bielok (asi cca polku z toho aby to malo chut a trosku farbu.Nesmiete to tam pridat horuce inak sa vam bielka rozbiju).Naplnime si formicky(ktore musia byt vymastene maslom) opatrne.Pomocou nozika si zarovname vrch ,utrieme okraje misky a dame piect na 15 min.Pripravime si cokoladovu omacku:V mikrovlnke si rozpustime cokoladu a potom ju zmiesame s troskou smotany.Souffle po vytiahnuti z rury bude :Vrch bude troska pripeceni a vo vnutri to bude jemne a vlacne.Navrch dame cokoladu.Ihned spapame :)

























Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára