streda 26. februára 2014

Klasicky taliansky kolac od Louisy (Louisa's Cake)

Tohto uzasneho kolaca som sa tak prejedla ze ma z  neho bolelo brucho.Miesto toho aby som sa zachovala priatelsky atd atd a odlozila kolegom do prace a pre F som ho do seba napraskala hned ako vychladol.A ked prechadzala okolo mna spolubyvajuca tak som jej s plnymi ustami oznamila ze som prave upiekla urcite najhorsi kolac na svete a preto sa s nou radsej nepodelim.Pre jej vlastne dobro.Ale dovolte mi obhajit sa :Toto je cista a nevinna laska k jedlu a preto mi to nikto nemoze zazlievat.A ak sa mi ma ujst este dalsi kusok tohto bombastickeho kolaca budem aj klamat.Ano.
Tento klasicky taliansky kolac z ricotty je tak uzasny az tomu fakt neverim.Jednoduchy,vlacny,vzdusny a neuveritelne chutny.A hlavne chutovo velmi velmi nakazlivy.Ak urobite 4 krat tento kolac v jednom tyzdni tak nebudte prekvapeni.Ja som vas varovala.
                                                  Klasicky taliansky kolac od Louisy
Potrebujeme:125g masla,izbovej T
1 poh +2 PL krystaloveho cukru
3 vajicka (velkost L)
1 1/4 poh hladkej muky
stipka soli
1 poh ricotty
nastruhana kora z 1 citrona
1 PL prasku do peciva
1 jablko,osupane a nastruhane (celkovo potrebujeme 1 poh,ja som pouzila 3 mensie jablka )
Postup:Ruru si predhrejeme na 200C.Tortovu formu (23cm) si namastime a vysypeme mukou.
V miske si pomocou elektr.mixera vyslahame maslo s cukrom.Po jednom pridame vajicko a zakazdym dobre premiesame.Postupne vmiesame muku,sol,ricottu,citronovu koru,prasok do peciva a nastruhane jablko.Vsetko to dobre zmiesame a cesto nalejeme do formy.Dame piect na 25-30 min (Ja som to piekla az 45 min.Treba byt opatrny pretoze u mna bol po 30 min v strede este stale surovy)Po vytiahnuti z rury nechame vychladnut.













Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára