nedeľa 29. decembra 2013

Cokoladovo lieskove biscotti

Ak si myslite ze urobit biscotti je naozaj tazke vobec sa nemylite.A vobec sa nebojim priznat ze toto je recept pri ktorom sa mozme bavit o stastnom pokuse.Chcete pocut kolko receptov som v jeden den vyskusala na biscotti.TRI ROZNE RECEPTY...TRI !!! A pri kazdom jednom som takmer prisla o nervy.Nevychadzali mi .Rozpadavali sa mi . ...ALe napokon som nasla tento recept  a povedala som si ..Preco nie ?? Ako sa hovori co ta nezabije to ta posilni.A tak sa aj stalo .Upiekla som svoje prve naozajstne biscotti a vsetci si zacali o mne posepkavat ze som Masterchef ( len si to predstavujem,neverte mi :)..Preto sa prosim nenechajte odradit ale radsej sa pripojte ku mne na tejto biscottovej puti...Nejak to uz spolu zvladneme..Nebojte sa. ( biscotti najlepsie chutia s kavou ,ked si ich do nej namacate a pomaly vychutnavate...Milujem Taliansky zivotny styl :)
                                                     Cokoladovo lieskove biscotti
Potrebujeme:1 poh celych lieskovych orechov
2 1/2 poh hladkej muky+ muku na posypanie povrchu
1/2 poh kakaa
2 PL instatnej kavy
stipka soli
1/2 CL sody bikarbony
3/4 CL prasku do peciva
4 vajicka ( velkost L )
1 1/3 poh krystaloveho cukru
Postup:Lieskove orechy:Ruru si predhrejeme na 180C.Orechy dame na plech a dame piect na 10 min alebo az do momentu pokial zacnu voniat a ich supka zacala praskat.Orechy dame do utierky a suchame,vdaka comu sa aspon z vacsej casti zbavime supky ktora moze chutit velmi horko.
Ruru si predhrejeme na 180C.Plech si vylozime papierom na pecenie.
Ako prve si v miske zmiesame muku,kakao,instatnu kavu,sol,prasok do peciva a sodu bikarbonu.V dalsej miske si premiesame vajicka a odoberieme 2 PL ktore si odlozime do inej misky ( neskor to pouzijeme na natretie biscott.).K vajickam si pridame krystal.cukor a pomocou elektr.mixera si ich dobre vyslahame.
Napokon k nim pridame kakaovo mukovu zmes.Dobre premiesame.Cesto si rozdelime na 2 casti.Cesto si rozvalkame na dobre namucenom povrchu..Na povrch  nasypeme lieskove orechy ,zrolujeme a dame na plech.Trosku si to rukamy upravite ..v dlzke by mala mat rolka cca 10 cm a v priemere cca 2 cm.Natrieme vyslahanym vajickom ktore sme si predtym odlozili...A dame piect na 15 min ( mne osobne to trvalo dlhsie cca 20-25 min az do momentu ked bol ich povrch na dotyk tvrdy..Vyberieme z rury a nechame trosku vychladnut cca 5 min..Pomocou velmi ostreho noza ( ja som pouzila noz na krajanie chleba ) si nakrajame 1 cm kusky.Poukladame na plech a dame piect na dalsich 20 min ( po 10 min som si ich prevratila tak aby som mala obe strany rovnomerne a krasne chrumkave )..Po vytiahnuti z rury nechame vychladnut ,ulozime do vzduchotesnej nadoby a skreckujeme.. ( mimochodom priamo upecena biscotta chuti absolutne bozsky,a navyse ani vam pritom az tak velmi nehrozi ze si na nej vylamete zuby :)
















Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára