piatok 27. decembra 2013

Tiramisu

Dobre tiramisu je mojou slabostou.Rada ho robievam na vianoce a je mojou utechou vzdy ked uz nevlazdem.Tiramisu pochadza z Talianska ...Nepovedala by som ze by bolo tiramisu nejakou obrovskou tradiciou ktora trvala storocia a odovzdavala sa z generacie na generaciu.Nie nie.Na moje prekvapenie ho prvy krat pripravili v roku 1970 v meste Veneto..Ale aj tak je siroko daleko preslavene vdaka jednoduchosti a uzasnej chuti.V ziadnom ( naozaj ziadnom ) pripade sa mascarpone neopovazte nahradit nejakym natierkovym maslom...Nebolo by to tiramisu ale nieco co sa iba tvari ako tiramisu.A to vobec nie je dobre,verte mi.To prave Talianske tiramisu obsahuje mascarpone a vdaka nemu chuti uplne famozne.Pouzite naozaj silnu kavu (espresso je viac nez len vitane ).

                                                              Tiramisu
Potrebujeme:500 g mascarpone
5 PL krupicoveho cukru
5 vajec
2 stamprliky amaretta
salka silnej kavy
1 balicek Savoiardi piskot ( dlhe,hrube cukrove piskoty -lepsi popis zo seba nedostanem :)
kakao na posypanie
Postup :Zltky si s cukrom vyslahame do peny ( budu bledunke a hustejsie ).Z bielkov si neskor vyslahame sneh.K zltkam si pridame mascarpone dobre premiesame.A napokon opatrne vmiesame sneh.Piskoty si namacame do kavy do ktorej sme pridali amaretto.Tak aby sa nam nerozmocili ( ja som si v duchu napocitala 5 sekund z kazdej strany a medzi prstami som citila ze ich povrch zmakol a nebol uplne tvrdy ).Namacane piskoty ulozime do misy podla vlastneho vyberu.A postupujeme nasledovne: Piskoty Krem Piskoty Krem ... ( ja osobne som si na prvu cast kremu este nastruhala cokoladu lebo ...som si jednoducho nemohola pomoct...)..Ak chcete mozte tiramisu hned posypat kakaom a ulozit do chladnicky...alebo ho posypte kakaom az po vytiahnuti z chladnicky..Zalezi to iba od vas....Odporucam aby ste tiramisu nechali v chladnicke odpocivat aspon 6 hodin.





















Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára