pondelok 18. februára 2013

Chocolate doughnuts





Na začiatku roka som si napísala zoznam 30 jedál ktoré musím vyskúšať pripraviť.Jedným z nich boli aj tieto doughnuts.Konečne som chcela vyskúšaťtie pravé domáce a ešte teplé.Nielen tie supermarketové.A preto keď som v istom internetovom obchode objavila doughnut plech plakala som od šťastia.Nič ma nemohlo zastaviť od ich kúpi(dokonca ani hundrajúci priateľ že už nepotrebujem daľšiu haraburdu do kuchyne.Vraj ich už máme dosť.Ja s nim samozrejme nesúhlasím:)Kým mi konečne prišla mala som pocit akoby ubehlo sto rokov od chvíle čo som ju objednala.(2 dni 2 DNI !!!!)Neviem či to bude v pohode ak si tu budem vylievať srdce nad ich neskutočne vábivou vôňou,dych vyrážajúcou chuťou a rozkošným výzorom.Myslím že som plakala od radosti keď som sa do nich zahryzla.
                                              CHOCOLATE DOUGHNUTS
6ks
Prísady: 1 poh hladkej múky
             1/4 poh kakaa
             1/2 ČL sody bikarbony
             1/4 ČL soli
             1/2 poh buttermilk (kuk poznámka)
             1/2 poh hnedého cukru
             1 vajíčko
             3 PL masla,rozpusteného
             1ČL vanilkového extraktu
Prísady na polevu: 1 poh kokosových lupienkov(nájdeš v každom bio shope)
                             2 poh práškového cukru
                             2-3PL mlieka
Poznámka:BUTTERMILK si môžte pripraviť z 1 poh mlieka do ktorého pridáte 1 PL citronovej šťavy                      a necháte postáť 10 minútiek.

Postup: Rúru si predhrejeme na 180C.Doughut plech si vymastíme olejom
            V miske si zmiešame múku,kakao,sodu bikarbonu a soľ.
            V ďalšej miske si zmiešame buttermilk,hnedý cukor,vajíčko,maslo
            a vanilkový extrakt až do hladka.Potom to pridáme do múky.
            Dáme to piecť na 13 minútiek.Necháme vychladnúť
            Polevu si pripravíme zmiešaným cukru a mlieka.Do toho potom namáčame doughnuts a posýpeme kokosovými lupienkamy.
      

Zo šiestych som zjedla päť(bola som až príliš dlho sama doma:) a ten posledný padol za obeť môjmu priateľovi ktorý zhodnotil že to bol ten najlepší doughnut aký kedy jedol.
Ak nemáte doma doughnut plech kludne tento recept môžte pretransformovať do muffinovej podoby avšak nechajte to piecť aspoň o 5 min dlhšie.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára