sobota 11. júla 2015

Risotto alla Parmigiana


Toto risotto som pripravila pre kolegynu z prace pred niekolkymi tyzdnami.Ako dcera Talianky nemala vo mne velku doveru.Hlavne vo chvili ked som k cibulke najskor pridala vino a nie ryzu (co okomentovala so slovami ze jej mama to robi presne naopak ).Prikyvla som a bez slova som miesala dalej svoje risotto.Pili sme biele vino a zatial co som miesala  sme sa dobre porozpravali s lahkostou o zivote,praci,manzeloch...Napokon som risotto rozdelila medzi 2 taniere a pripravila extra parmezan na maly tanierik.Sledovala som ako sa pustila do svojej porcie..Po prvom hlte sa na mna pozrela a usmiala...Vedela som ze jej bude chutit ! 
Toto risotto zvladne asi uplne kazdy nakolko ide o naozaj jednoduchy recept.Recept je od Simona Hopkinsa a chcem vas upozornit ze ja osobne som  potrebovala podstatne viac vyvaru (dokopy som pridala okolo 800-900 ml ).Takze si radsej pre istotu pripravte trosku viac ako je uvedene v recepte .
                                                 Risotto alla Parmigiana
Potrebujeme:1 malu cibulu,nakrajanu na drobno
75g masla(nesoleneho)
400-450ml kuracieho vyvaru
125 ml bieleho vina
200g carnaroli ryze
3-4PL nastruhaneho parmezanu
stipka soli a cierneho korenia
Postup:V hrnci si rozpustime 40g masla a dusime cibulu az pokial nam zmekne ale nesmie zmenit farbu.Plamen zvysime na najvyssie a pridame vino,nechame trosku zredukovat.Pridame ryzu poriadne premiesame a po zufanke pridavame vyvar az pokial bude ryza hotova.Vmiesame zvysne maslo a parmezan.Ochutname a ak treba pridame este trosku soli a cierneho korenia.Mozeme papat !

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára