nedeľa 23. novembra 2014

Arroz con leche (mliecna ryza)

Konecne po dlhej dobe som mala den volna a verte mi trvalo mi celkom dlho sa postavit z postele a zacat nieco robit..Vlastne aj to nieco robenie bolo ..tato mliecna ryza..Vonku cely den prsi,je sychravo a uplne priserne...Cloveku sa vtedy naozaj nechce nic robit.Neviem ako je to u vas ale u mna pomaha ak si uvarim nejake dobre jedlo ktore ma celu zahreje a trosku pohladi na dusi..a tak som dnes pripravila tuto mliecnu ryzu ktora je povodom z Mexika..Tato mliecna ryza je trosku redsia ako som zvyknuta ..ale je krasne prevonana skoricou,klincekmi a vanilkou ...Den sa zda hned krajsi ked si pochutnate na takejto dobrote a zacitate do novej knihy ..
(Miesto pomarancovej kory mozte kludne pouzit aj citronovu a miesto celych klincekov mozte pouzit stipku mletych )
                                            Arroz con leche (mliecna ryza)
Potrebujeme:1 poh dlhozrnnej ryze
2 cele skorice
2 pruzky pomarancovej kory
3 klinceky
4 poh vody
1 vajicko
3 poh mlieka
350g kondenzovaneho mlieka (salko)
1/4 CL soli
1 PL vanilkoveho extraktu
1/2 poh hrozienok
Postup:Do hrnca si dame ryzu,vodu,skoricu,klinceky a pomarancovu koru ...nechame stat 1 hodinu.
Hrniec postavime na najvyssi plamen a privedieme k varu .Znizime na stredne velky a varime az pokial sa nam takmer vsetka voda absorbuje do ryze...Medzicasom si do mlieka vmiesame vajicko...Napokon mlieko pridame do ryze spolu so salkom,solou,vanilkovym extraktom a hrozienkami..Varime az pokial nam to trosku zhustne (samozrejme neustale premiesavame )....Avsak ak chcete mat hustejsiu ryzu varime dlhsie..


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára