pondelok 25. augusta 2014

Estonske cookies zo sladeneho mlieka

Jednou z najvecsich vyhod zivota v Londyne je roznorodost.Stretnete tu ludi z krajin o ktorych ste dovtedy ani len nepoculi..Co je podla mna naozaj ocarujuce...Hlavne ak stretnete ludi ktory sa stanu vasimi naozaj blizkimi kamaratmi a zivot bez ich smiechu a vtipov by bol fakt nudni..A tak som sa raz stretla jednu klaviristku z Estonie s tou najmilsou a najkrajsou dusickou ktora mi vzdy dokaze zlepsi naladu :)..A ako ma uz iste vsetci poznate nebola by som to ja ak by som nehladala nejake to jedlo z jej krajiny..A ako spravna kamaratka sa vzdy postaram o to aby sa aj ona aspon cez jedlo vratila obcas domov a tak som jej dnes upiekla tieto uzasne preuzasne vonajuce cookies od ktorych sa nemozem odtrhnut...Vyzeraju tak nevinne (verte mi ak by som vam vedla polozila sisku urcite by ste radsej siahli po nej )a nenapadne ale ta chut ..je proste nakazliva..A moze sa velmi lahko stat ze bez toho aby ste si to vobec uvedomili (hlavne ak sledujete nieco tak napinave ako Downtown Abbey) budete jest jednu za druhou lebo ich chut je neskutocna ..(uz teraz viem ze ich na 100% zaradim do vianocneho pecenia)
Tieto cookies su spravnou volbou k caju,telke,ku knihe ..vlastne nemusite mat ani dovod :)
POZNAMKA:Autorka tohto receptu v postupe napisala ze po pridani salka cesto sa jej rozpadalo tak musela pridat 1-3 CL vody...ja som mala opacni problem ...Celkom ma prekvapilo ked som ja pridala salko cesto bolo tak lepkave ze som musela pridat este trochu muky aby sa mi vlastne vytvorilo cesto....Pridala som cca1-2 PL muky a cesto bolo krasne hladke,jemne a hlavne vlacne !! :) 
Estonske cookies zo sladeneho mlieka
Potrebujeme:250g hladkej muky
1 CL prasku do peciva
stipa soli
1 CL vanilkoveho cukru ALEBO vanilkoveho extraktu
150g studeneho masla (nakrajane na kocky )
175g sladeneho mlieka (salka)
vajicko s trochou vody ktorym potrieme cesto
Postup:Do misky si dame hladku muku,prasok do peciva,stipku soli a maslo.Maslo si pomocou prstou zapracujeme do muky z coho nam vznikne mrvenicka.Pridame sladene maslo a vypracuje do cesta.Obalime foliou a ulozime do chladnicky na 30 minut.Ruru si predhrejeme na 200C.Plech si vylozime papierom na pecenie.
Po vytiahnuti z chladnicky si cesto vyvalkame na 3-4 mm hrubku a pomocou formiciek si povykrajujeme cesto.To poukladame na plech a potrieme vajickom.Dame piect az do zlatava (cca 8 minut ).Po vytiahnuti z rury nechame vychladnut .












2 komentáre:

  1. mnam, toto som musela vyskusat;) pouzila som spaldovu muku a robila som z polovicnej davky-moje srdiecka su tensie:) chutia ako susienky club! vyborne! dakujem za skvely recept:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :) Tak to ma naozaj tesi ze chutili ! :)Ja ked som ich doniesla do prace (mala som cca 50ks ) tak sa po nich len zaprasilo ! (medzi 2 babami :)A ta vona je absolutne neskutocna ! :)Nie to ja dakujem za mili komentar :) Pekny vecer prajem

      Odstrániť