pondelok 2. júna 2014

Bolonska omacka

Konecne sa uz aj ja mozem pochvalit dokonalou bolonskou omackou .Tak dlho som hladala spravny recept az som prestavala verit ...a ola la la ten den prisiel.Tento recept mam z jednej talianskej knihy (co ma hreje pri srdiecku :) a nemienim uz skusat ziadne ine.Bolonska sa u nas bude robit podla tohto receotu od teraz az navzdy.Autorky odporucaju aby sme nechali omacku bublat na najnizsom ohni 3 hodiny vdaka comu bude jemne...avsak ja som to nechala bublat iba 2 hodky(nestihala som ) a bola stale uplne fajn.F si tiez pochvaloval..Bolonsku podavame s pappardelle alebo tagliatelle..NIKDY spagety pretoze omacka vam ma obalit cestovinu ..Taktiez odporucaju aby sme si vzdy do malej panvicky dali cestoviny+2-3 PL bolonskej omacky,a na najnizsom ohni prihriali.Poriadne premiesali aby sa nam cestoviny obalili v omacke
                                                                Bolonska omacka
Potrebujeme:100g slaniny
1 cervena cibula,nadrobno nakrajana
1 mrkva,nadrobno nakrajana
2 celerove stonky,nadrobno nakrajane
1 kg mleteho hovadzieho masa
1 poh cerveneho vina
140g rajcinoveho pretlaku
2 hovadzie bujony
2 bobkove listky
sol,korenie
parmezan
Postup:V hrnci si vysmazime slaninu.Pridame cibulu,mrkvu,celerove stonky.Dobre premiesame a prikryjeme pokrievkou.Nechame dusit 10 min az do makka.Do toho napokon pridame maso a premiesame az pokial nam zhnedne.Vmiesame vino a nechame bublat 2 minutky (stale premiesavajuc ).
Pridame rajcinovy pretlak ,500ml vriacej vody a bujony.Dobre premiesame napokon osolime,okorenime a pridame bobkove listky.Znizime na najnizsi ohen,prikryjeme pokrievkou a nechame bublat 3 hodinky










Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára