piatok 15. augusta 2014

Zemlovka

Urcite kazdy z vas pozna zemlovku.Pre mna osobne zemlovka bola hviezdou mojho detstva.A kedze minuli tyzden som mala taki posmutnejsi (ti co ste mimo domova urcite viete co myslim )tak som si pripravila niekolko slovenskych jedal ..a bolo to uzasne..Opat som si pre recept zasla na nebicko v papulke trosku som si ho upravila a napisala som recept tak ako som ju upiekla..Ale samozrejme tu najdete original;http://www.nebickovpapulke.sk/recept/zemlovka
                                                                   Zemlovka
Potrebujeme:klasické rožky cca 12ks (ja som pouzila brioche ),a moja mamka robievala z vianocky :)
mlieko 0,5 l 
vajcia 4ks
cukor kryštál 200g / 100g na sneh
jablká cca 600g
tvaroh 400g
strúhanka 
maslo 
mletá škorica 1,5 čajovej lyžičky
citrón – dôkladne umytý 1ks
hrozienka (pred použitím namočené v teplej vode)
Postup:Najskôr oddelíme žĺtka od bielkov. K žĺtkom pridáme 3 vrchovaté lyžice cukru, škoricu a metličkou vyšľaháme. Keď máme vyšľahanú hustú penu, pristrúhame do nej kôru z citróna. Prilejeme mlieko, zamiešame.
Staré rožky nakrájame asi na 1cm hrubé plátky, dáme ich do mliečnej zmesi a necháme nasiaknuť. (Rožky ale nesmú byť úplne rozmočené.)Maslom vymastíme zapekaciu misu, vysypeme dookola strúhankou.Namočené rožky vyskladáme do misy, prázdne miesta vyplníme roztrhnutými kúskami rožka, spodok musí byť celistvý.Tvaroh zmiešame v mise s citrónovou kôrou, hrozienkami, lyžicou cukru, trochou mlieka a zmes vylejeme na rozky.Ďalšou vrstvou budú jablka (mozte si ich nastruhat ja som si ich iba nakrajala na tenke platky ).Pri ďalšej vrstve postupujeme rovnako:rožky, tvaroh, jablká a na povrch opäť rožky, ktoré polejeme zvyškom vaječnej zmesi. Dáme zapiecť do rúry na 180°C. Necháme asi 20 minúť zapekať.Z bielkov s lyžicou cukru vyšľaháme tuhý sneh a dáme ho na povrch žemľovky a ešte necháme zapiecť, kým sneh nebude sfarbený do zlatista.   



















Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára