utorok 14. januára 2014

Skoricova mliecna ryza

Na mliecnu ryzu mam obrovsku,ale obrovsku slabost...U nas doma sme ju asi nikdy neurobili..ale za to moja babka ma rozmaznavala :) Vzdy mi ju uvarila a ja som sa jej nemohla dojest.Nepametam si ani jeden jediny krat  co som ju jedla bez skorice...Zapametajte si ...Do mojej mliecnej ryze proste MUSI ist skorica :)
Tento recept som vyskusala uz niekolko krat a vzdy mi vysiel uplne perfektne.Mam rada tu kombinaciu skorice a pomaranca,kremova ryza...a idealne je ju jest studenu ..To mi je veru pozitok...Mliecnu ryzu povazujem za velmi komfortne jedlo ktorym nikdy nic nepokazite..Ci len tak vecer pri telku,na ranajky (s oblubou si vzdy davam kompot na vrch a pomaly vyjedam ,ci javorovy sirup....moznosti je neskutocne vela :)....musim vas varovat: TOTO JE NAJLEPSIA MLIECNA RYZA :)..Takze prosim vas,uvarte ju ochutnajte a placte nad tym aka je uzasna :) (absolutne vas chapem nebojte :)
                                                     Skoricova mliecna ryza
Potrebujeme:2 poh vody
1 CL pomarancovej kory
1 poh dlhozrnnej ryze
1/4 CL soli
3 poh plnotucneho mlieka
1/2 poh krystaloveho cukru
1 CL mletej skorice
2 PL (30g)  masla
Postup:Do hrnca si dame vodu a privedieme ju k varu.Pridame ryzu,pomarancovu koru a sol.Prikryjeme pokrievkou (s malinkou medzierkou ),znizime ohen na co najtichsie a nechame pomalicky bublat az pokial sa nam voda absorbuje do ryze.Co by nam malo zabrat cca 15 min.Napokon ryzu prelozime do misky alebo taniera..V tom istom hrnci na nizkej teplote zohrejeme mlieko,cukor a skoricu.Miesame a ked sa nam cukor rozpusti pridame naspet ryzu.Odteraz to budeme musiet stale miesat tak aby sa nam ryza nepripalila a varime az pokial ryza bude kremova.Vypneme plamen a vmiesame maslo.Mozte to jest hned este teple alebo nechajte vychladnut.

















Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára