utorok 28. mája 2013

Bananova torta

Tuto tortu som videla pred niekolkymi mesiacmi v programe Iny Garten.Vedela som ze ju MUSIM upiect nakolko ma zaujala do takej miery ze som uz o nej dokonca aj snivala.Co je u mna uplne normalne hlavne pri veciach suvisiacich s jedlom.Najlepsou prilezitostou sa mi zdali priatelovho otca narodeniny.A musim povedat ze sa podarila.Ba co podarila -Bola NEUVERITELNA.Vsetci si na nej pochutnali a mne sa neusiel ani malinky kusocek na ochutnavku..Ale vobec nesmutim.Prave naopak som naozaj velmi velmi stastna ze chutila a v ich hlavickach si vytvorili predstavu o mne ako o neuveritelne uzasnej druhej Anne Olson (dobre opet moc trepem :)
                                           Bananova torta
Potrebujeme:3 zrelsie banany,z ktorych si urobime kasu pomocou vidlicky
3/4 poh cukru
1/2 poh hnedeho cukru
1/2 poh rastlinneho oleja
2 vajicka,izbovej T
1/2 poh kyslej smotany
1 CL vanilkoveho extraktu
nastruhana kora z 1 pomaranca
2 poh hladkej muky
1 CL sody bikarbony
1/2 CL soli
1/2 poh nasekanych orechov
Postup:Ruru si predhrejeme na 180C.Pripravime si 23cm tortovu formu(maslo,muka)
Pomocou elektr.mixera si v miske zmiesame banany a oba cukre.Pridame vajicka,olej,kyslu smotanu,vanilkovy extrakt a pomarancovu koru.
V dalsej miske si preosejeme muku,sodu bikarbonu a sol.Pridame si to k bananom a zmiesame.Nakoniec si pridame orechy.Cesto vylejeme do formy a pecieme 45-50 min.Vlastne do momentu ked sparatko vytiahnete ciste.Po vytiahnuty nechame postat 15 min vo forme.Tu napokon odstranime a nechame kolac uplne vychladnut.
                                         Cream cheese poleva
Potrebujeme:200g cream cheese,izbovej T
85g masla,izbovej T
1CL vanilkoveho extraktu
2 1/2 poh praskoveho cukru
Postup:Pomocou elektrickeho mixera si zmiesame cream cheese,vanilkovy extrakt a maslo.Pridame cukor a zmiesame do hladka.
Na ozdobu som pouzila karamel a orechy.1/2 poh cukru si dame do hrnca a rozpustime(karamel) vhodime si do toho 10 orechov a po kuskoch si ich vytiahneme.Ulozime na papier na pecenie a nechame vychladnut.Taketo orechy nam sluzia ako chutna ozdoba na jednoduchy kolacik :D
                                     

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára