piatok 11. apríla 2014

Irsky sodovy chlieb (Irish soda bread )

Strasne dlho som hladala najjednoduchsiu cestu ako sa dostat k peceniu chleba.Recepty ktore som skusala boli proste ...priserne...A velmi velmi velmi vela krat som sa nepodarkom ktore povodne mali byt uzasne vonajucim cerstvym chlebom otocila chrbtom so slovami ze jednoducho nemam dostatocnu zrucnost.Co bola chyba.Stacilo trosku trpezlivosti a casom by som sa do toho dostala..Napokon som objavila tento uzasne jednoduchy a neuveritelne chutny chlebik ( do ktoreho nejdu kvasnice ?? :) Parada ! To znamena ze ho nemusite nechat odpocinut a mozte ho rovno piect...Inymi slovami...Do 1 hodiny mate na stole cerstvo upeceny chlieb ...Recept je od Paula Hollywooda a ak vam mozem poradit urcite si pozrite na youtube tento recept.Paul hollywood soda bread... :)
                                                  Irsky sodovy chlieb (Irish soda bread )
Potrebujeme:250g hladkej muky
250g celozrnnej muky
1 CL sody bikarbony
1 CL soli
420 ml kyslej smotany
+ extra muka na poprasenie pracovneho povrchu
Postup:Ruru si predhrejeme na 200C.Plech si vylozime papierom na pecenie.
V miske si zmiesame obe muky,sol,sodu.Pridame kyslu smotanu a pomocou ruky dobre vymiesame az pokial vytvarujeme z cesta gulku (bude celkom lepkava nebojte sa toho).Pracovny povrch si trosku vysypeme mukou a dame nan cesto.Opatrne ho vytvarujeme do gulky ( tento chleba sa nemiesi ) a dame na plech s papierom na pecenie.Rukou trosku pritlacime a pomocou nozika si urobime tzv.krizik.Posypeme mukou a dame piect na 30 min .Po vytiahnuti z rury nechame vychladnut.






Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára