nedeľa 9. novembra 2014

Medove madeleines

Ked som bola naposledy na Slovensku moji uzasny rodicia mi podarovali 2 pohare uzasneho preuzasneho domaceho medu (jarneho a jesenneho )od jedneho uja...Konecne som si pripomenula ako chuti dobry a kvalitny med slovenskej vyroby a verte mi ..chcelo sa mi plakat ..tak vela to pre mna znamenalo !A samozrejme ked som ho dostala ako prve mi napadlo kde a na co ho pouzijem (teda okrem cajiiiku s medom :)..Po  mojom prichode naspat do Londyna som si ako prvu vec kupila novu knihu od Ruby Tandoh -Crumb (musite mat ! ) v ktorej sa nachadzal recept na tieto medove madeleines ..hned som vedela ze ich musim co najskor pripravit ..A tak sa aj stalo ..Madeleine aspon pre mna osobne doteraz vzdy vyzerali strasne komplikovane ale mylila som sa ..Je to jedna z najjednoduchsich veci na pripravu a hlavne ..velmi posobiva ..kolacik ku kavicke (cajiku ) ako stvoreni!! Urcite ani nevahajte a pustite sa do nich !..
Ak nemate madeleine formu tak pouzite muffin formu !
                                                   Medove madeleines
Potrebujeme:130g nesoleneho masla
75g krupicoveho cukru
2PL medu
2 vajcia (velkost L )
100g hladkej muky
1/2 CL prasku do peciva
Postup:Maslo si nechame rozpustit na nizkom plameni(hned ako sa rozpusti odoberieme si 2 PL ktore pouzijeme na madeleine formu )..nechame nadalej na ohni a neustale premiesavame..Co vlastne chceme dosiahnut je aby nam maslo zhnedlo a zacalo rozvoniavat...Cize ked sa maslo zacne menit na slabo hnedu farbu vypneme ohen a maslo prelejeme do druhej misky ...(ak by sme ho nechali na plameni dlhsie tak by sa proste spalilo ...a to nechceme)..nechame trosku vychladnut ..Odlozene maslo pouzijeme na vymastenie madeleine formy ..a ulozime ju do chladnicky (ja som svoju formu nedala do chladnicky a ta da da ..prezili sme to )..
V miske si zmiesame cukor,med a vajicka (poriadne ! )..V dalsej miske si zmiesame muku s praskom do peciva ..Pridame k vajickam a poriadne vymiesame ....Opatrne vmiesame trosku vychladnute zhnednute maslo (ja som si davala pozor aby som tam nepridala tie hnede kusky co mi lezali na dne misky ...vid fotky)...Vsetko poriadne premiesame ..a mozme cesto rozdelit do madeleine formy..Nenaplnajte ju az po okraj lebo madeleines vam este poriadne narastu ! Odlozime do chladnicky na 20 min (krok ktory som opat odignorovala ) a dame piect na 8-9 minut pri 200C ...Ak pouzivate muffin formu tak pecieme 9-12 minut !Po vytiahnuti z rury nechame vychladnut !



















Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára