streda 26. novembra 2014

Bolonska omacka podla Nigela Slatera

Bolonska omacka je moja najvecsia slabina..Zboznujem ju a dokazala by som ju jest den co den az do odpadnutia...A tak rada robim pokusy  a snazim sa prist na to ako urobit tu najlepsiu bolonsku..Taku kedy si dam fakt uz pokoj a nebudem viac hladat a ani vymyslat...Jeden recept ktory budem opakovat az naveky...Musim priznat ze tato bolonska od Nigela Slatera totalne priniesla do kolien mojho manzela ktory si ju naozaj velmi vychvaloval..Co ma samozrejme neskutocne velmi potesilo kedze Nigel Slater je moja tajna laska ...(znie to trosku divne ale zvykajte si :)
                                        Bolonska omacka podla Nigela Slatera
Potrebujeme:4 PL masla
85g pancetty (slaniny)
1 stredne velka cibula
2 cesnakove struciky
1 mrkva
2 zelerove stonky
2 velke hriby (Nigel navrhuje portobello hriby a take som aj ja pouzila)
2 bobkove listy
450g mleteho hovadzieho masa
1 poh krajanych rajcin (z konzervy)
1/4 poh cerveneho vina
3/4 poh hovadzieho vyvaru
stipka muskatoveho oriesku
3/4 poh smotany
Postup:Maslo si dame do hrnca a rozpustime.Pridame slaninu a nechame smazit cca 5 minut.Medzicasom si nakrajame na drobno cibulu,cesnak a pridame k slanine.Nakrajame si na drobno mrkvu a zelerove stonky a pridame k slanine.Napokon si nakrajame hriby na mensie kusky a pridame do hrnca spolu s bobkovymi listkami.Dobre premiesame a nechame smazit cca 10 minut ...Napokon zvyzime ohen na najvyssie a pridame mlete maso..Varechou ho poriadne premiesavame 3-4 min.az pokial zhnedne.Pridame rajciny,vino,vyvar,muskatovy oriesok a poriadne premiesame...Ohen znizime na najnizsie a nechame bublat dobru 1 1/2 hodiny(prikryjeme pokrievkou).Samozrejeme z casu na cas premiesame a hlavne davajte bacha aby sa vam vsetok vyvar nezredukoval..Nechceme mat bolonsku uplne suchu (ja som si dolievala este malilinko vyvaru )..
Pridame smotanu ,premiesame a nechame bublat dalsich 20 minut...Podavame so spagetami a parmezanom :)






















Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára