utorok 12. novembra 2013

Medovo orechovy chlebik

Vzdy ked mi niekto pochvali kolac a vzapati sa dozaduje receptu som neskutocne stastna.Pretoze si uvedomujem ako vela usilia a nervov ma stalo dostat sa do fazy ked mozem potichucky vyslovit : Viem aj  piect ( ! :D )A aj napriek vsetkym chvalam atd este stale mam malu dusicku a obvykle len nerada priznavam novemu cloveku v okoli ze peciem a dokonca o tom aj pisem blog.O to radsej si uzivam ked nieco upeciem a vsetci to zbastia v priebehu niekolkych sekund so slovami :Och moj Boze to je tak fantasticke....Moj F sa vyziva vo vete : D pise Foodblog (uz ma tolko krat rozculil s touto vetou.Ale ked mu prikazem zjest scones tak uteka co mu nohy stacia .Pche.Muzi.Nechapem.Viac sa uz nerozculujem.).Vacsinou odo mna vsetci ocakavajuspecialitky ale ja ich vzdy radsej prekvapim niecim jednoduchym a chutnym.A naprosto ich to sokuje/ocari.
Neda mi nespomenut ako rozmaznavam svojich novych kolegov.Naposledy to boli tekvicove cupcakes a dnes tento sladky chlebicek.A veru...bola to parada  ( F som musela ubit ..nechcel sa podelit ..Obmedzila som mu prijem blbych sladkosti -mars,twix atd..a nastolila som krutu disciplinu...nic ine ako domace kolace nedostanes rozumies ??? ...Chudak ked videl tento kolac mala som pocit ze ho prehltne na jeden sup :).
A ako si mi dnes neuniklo ze manazerka sa chysta na dietu ( devil smile :).
                                                Medovo orechovy chlebik
Potrebujeme:190g masla(nesoleneho ,ale ak pouzijete solene jednoducho nepouzite sol ),+ extra na vymastenie formy
 190g hladkej muky,+extra na vysypanie formy
190 g krupicoveho cukru
3 vajicka
1 CL prasku do peciva
1/4 CL soli
25 g jogurtu,natural
1 CL vanilkoveho extraktu
2 PL medu
60 g vlasskych orechov ( nasekanych na mensie kusky )
Postup: Ruru si predhrejeme na 170C.Formu si namastime,vysypeme mukou.
Pomocou elektr.mixera si zmiesame maslo a cukor do hladka.Po jednom si pridame vajicka.
V dalsej miske si preosejeme muku,prasok do peciva a sol a pridame si to po castiach do maslovej zmesi.Dobre to premiesame a pridame jogurt a vanilkovy extrakt,1 PL medu a orechy.Zamiesame a nalejeme do vopred pripravenej formy .Povrch uhladime a dame piect na 50-60 min..Zatial co sa nam chlebik pecie si mozme pripravit sirup ktorym ho polejeme po vytiahnuty z rury : 50 ml vody a zvysnu 1 PL medu si dame do mensieho hrnca a varime az do bodu kym sa nam sirup zredukuje na polovicu.Este kym je horuci ho nalejeme na prave vytiahnuty chlebik z rury ( ja som do neho urobila dierky pomocou sparatka takze sa mi sirup vstrebal do kolacika.
















Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára