štvrtok 31. októbra 2013

Tekvicova polievka

Co sa tyka tekvice som absolutny novacik.Dokonca som ju nikdy nejedla ani doma ( uhm ??? zato spenatovej sme mali aj na rozdavanie ).A preto som sa CELY ROK tesila na oktober kedy ju budem moct uverejnit na blogu.Preco ??? Lebo oktober je taky tekvicovy(na nic sa ma k tejto teme radsej nepytajte :).
A je to tu.Zelala by som si aby som kazdemu jednemu z vas mohla podat tanier tejto uzasnej polievky .A spolocne by sme si ju vychutnali ako najvecsi a najlepsi super priatelia do konca zivota.Nie,nesrandujem.
A teraz nieco k teme.Tato polievka mi absolutne ucarovala.Nova chut ktora ma uplne dostala a preto ju vrelo odporucam kazdemu.Nazvala by som ju takou zakladnou tekvicovou polievkou pretoze naozaj je velmi jednoducha a neviem co by ste na nej mohli pokazit ( jedine ak by ste zabudli tekvicu ale to sa predsa nestava ze ??tekvicova polievka bez tekvice ???? :D :D :D )
                                                 Tekvicova polievka
Potrebujeme:2 stredne velke maslove tekvice
1 vacsiu cibulu,nakrajanej na kusky
3 struciky cesnaku,nakrajaneho na kusky
15 ml (1 PL) olivoveho oleja
1 1/2 CL kari korenia
1/2 CL mletej rasce
1 CL mleteho zazvoru
5 poh zeleninoveho alebo kuracieho vyvaru
sol,korenie
Postup:Tekvicu si prekrojime na pol(zbavime sa zrniecok),naolejujeme,osolime a dame piect na 200 C vyhriatej rury.Budeme ju piect do makka cca 20-30 min (ak nie dlhsie ).Po vytiahnuty z rury ju nechame vychladnut.Ja som ju osupala zo supky a nakrajala na kusky.
V hrnci si osmazime cesnak a cibulu na olivovom oleji az do makka.Pridame mletu rascu,mlety zazvor a kari korenie.Miesame 2 min a napokon pridame tekvicu.Dobre to premiesame.Pridame vyvar a varime na slabsom ohni 25 min.Napokon si to rozmixujeme pomocou ponorneho mixera a mozme servirovat.









Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára