štvrtok 5. septembra 2013

Limetkovo jogurtovy kolac

Citrusy mam vo vseobecnosti velmi rada.A je mi uplne jedno v akej forme (no citronovy caj od babicky bol vzdy moj TOP :)...Uz strasne dlho sa pustam do pripravy Key Lime pie a to bol aj moj povodny plan ALE v chladnicke som mala zvysok kokosoveho mlieka a jogurtu z predosleho receptu...A nakolko velmi nerada vyhadzujem potraviny ...plany sa opet zmenili.Bolo mi hned jasne ze o Key Lime pie mozem pokracovat snivat ...
Limetku som prvy krat ochutnala az pri tomto recepte (!!!!!!!).Trvalo mi to 21 rokov ..a bolo to take kysle (iba ked ju samozrejme oblizete jazykom :)..Ale to uz pravdepodobne viete :) Ved napokon hovori sa ze nikdy nie je neskoro ...radsej neskor ako nikdy ..no nie ?
Tento kolacik vam krasne rozvonia dom.Keby som si mohla ulovit tej krasnej vone do flasticky a vdychovat ju pocas zufalych dni...prisaham,ze  by som ani na sekundu nezavahala :)....A co ma prekvapilo bol aj fakt ze je neuveritelne syty...Mala som dva kusky a odfucovala som ako po zbere zemiakov :)
Nuz ale nenechajte sa odradit ...je to uplne uzasny kolacik na pohodovu nedelu.:)
                                          Limetkovo jogurtovy kolac
Potrebujeme:1 poh jogurtu,natural
1/3 poh rozpusteneho masla
1/3 poh kokosoveho mlieka (ale pokial chcete zvyraznit jeho chut kludne pridajte aj viacej)
3/4 poh cukru
kora a stava z 1 limetky
2 vajicka
1 2/3 poh hladkej muky
1 1/2 CL prasku do peciva
1/2 CL sody bikarbony
stipka soli
Postup:Ruru si predhrejeme na 180C.
Vo vecsej miske si pomocou varechy zmiesame jogurt,kokosove mlieko,maslo,cukor a limetku.Pridame 2 vajicka ( NEZABUDNITE ICH TAM PRIDAT V TOMTO MOMEMNTE,ALE nic sa nestane ak aj zabudnete..osobna skusenost :) :) a vymiesate do hladka.V dalsej miske si zmiesame muku,sodu bikarbonu,prasok do peciva a sol.A po kuskoch si ju pridame k jogurtovej zmesy.Vsetko dobre zmiesame a cesto si dame do vymastenej tortovej formy...Na vrch si vytlacime trochu limetkovej stavy :) A dame piect na 40 minut.
                                            Limetkova slahacka
Potrebujeme:270 ml smotany na slahanie
1/4 poh agave sirupu(tento sirup najdete v BIO shopoch ale ak sa vam to nepodari kludne pouzite med )
nastruhana kora z 2 limetiek
Postup:Smotanu si vyslahame do tuha.
Opatrne si do nej vmiesame agave sirup a koru.
Dame na vychladnuty kolac :)













Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára