piatok 20. septembra 2013

Cokoladovo-kokosovo-mandlove scones

Alebo inak povedane nasa tohtorocna vyrocna lahodka.Vyrocne scones.Este idealnejsie by bolo ak by mi ich F v den nasho vyrocia :upiekol,priniesol,prebudil a prekvapil.Ale kedze o takomto luxuse zatial iba snivam vzala som veci do vlastnych ruk a upiekla som si ich sama(kedze mi napokon nic ine neostavalo).Prakticky som si tento den urobila velmi special.Upiekla som scones,F ma dnes narodky tak mu idem piect tortu(teste sa)mame vyrocie a takto o rok budeme mat svadbu.20 september.Milujem tento den.Upiekla som ich vcera vecer a dnes rano som si ich iba zohriala.Prvy scones som si vychutnala s mojim oblubenym cajom.F zatial zdrhol.Vraj on nelubi scones(Pche,tak ako aj krevety alebo SPAGETY.Bez toho aby ich vobec ochutnal.Ano dobre citate.Ja viem priatelia ..aj ja sa citim sorry pre samu seba.)..
Nie nebojte sa urcite by ma ani vo sne nenapadlo DONUTIT ho zjest malinky kusocek pod vyhrazkou ze mu nasledujuci rok ani raz neuvarim jeho milovanu kuraciu polievku.Alebo ze zavolam jeho mame...Pocas toho najviac trpacieho vyrazu co mal na tvari pocas prezuvania zhodnotil ze scones su fajn.(Nie aj napriek tomu ich nezacal lubit..Ale pri mojom diabolskom plane sa k tomu skor ci neskor dostaneme.Verte mi :)
A naozaj su super.PROSIM dajte im sancu.Vyskusajte ich a vychutnajte si ich.Rozrezte ich na polku a natrite ich maslom,dzemom ci cokoladovou natierkou..Spravte ich ako len chcete lebo naozaj scones su tak roznorode ze nic vas nemusi drzat iba pri mojom dnesnom pokuse.Fantazia a chute nemaju hranice.A ja som si ista ze nech ich skombinujete akokolvek vzdy budu chutit skvele(prosim ale vyhnite sa chilli omacke ci majoneze :)Za pochopenie vopred dakujem :)
Upecte ich.Uzite si ich .A ja som si ista ze budu vase najoblubenejsie tak ako moje.
                           Cokoladovo-kokosovo-mandlove scones
Potrebujeme:3 poh hladkej muky
2 PL krystaloveho cukru
3 CL prasku do peciva
1/2 CL sody bikarbony
3/4 CL soli
170g masla,studeneho pokrajaneho na mensie kocky
1 vajicko
3/4 poh buttermilk (kuk do postupu ako si ho mozte doma pripravit )+2 PL
1/3 poh kokosovych lupienkov
1/3 poh mandlovych lupienkov
1/2 poh cokoladovych kuskov
buttermilk a cukor na ich natretie/posypanie pred pecenym
Postup:BUTTERMILK:Ak si chcete pripravit buttermilk z mlieka a citronu :Do jedneho pohara mlieka (250ml) si pridame 1 PL cerstvej citronovej stavy.Zamiesame,nechame postat 2 min a tadaaaaa mame buttermilk.
Dalsia cesta ako si mozte pripravit buttermilk je :Z jogurtu a mlieka: Zmiesame 3/4 poh bieleho jogurtu s 1/4 poh mlieka.Zamiesame a mame buttermilk !
Ruru si predhrejeme na 180C.
Kokosove a mandlove lupienky rozlozime na plech a dame piect na 8-10 min pri 200C.
Davame pozor aby sa nam kokos nespalil.Vytiahneme z rury a dame vychladnut.Ruru si NEZABUDNITE znizit na 180C.
V miske si zmiesame muku,cukor,prasok do peciva,sodu bikarbonu a sol.Pridame kusky studeneho masla a pomocou prstou si cesto spracujeme do mrvenicky.Ulozime do chladnicky.
V mensej miske si zmiesame buttermilk a vajicko.
Z chladnicky si vytiahneme maslovo mukovu zmes a pridame kokos,mandle a kusky cokolady.Zmiesame a v strede si vytvorime jamku do ktorej si vlejeme vajickovu zmes na jeden sup.Pomocou vidlicky si to pomaly zmiesame.Ked bude cesto lepkave a uz to nepojde pomocou vidlicky pouzijeme ruky a cesto si spracujeme do gulky.Na povrchu vysypanom mukou si cesto vyvalkame do 1-1,5cm v hrubke.
Scones si mozte nakrajat tak ako ja alebo si zoberte okruhlu formicku a vytvorte si taky pre scones typickejsi tvar (sorry ja nemam doma formicky :)
Poukladame si ich na plech vylozeny papierom na pecenie.Natrieme buttermilkom a posypeme cukrom.Dame piect na 14-18 min az do zlato hneda.Podavame este teple s dzemom :)















Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára