pondelok 30. septembra 2013

Cokoladova torta

Ani si nedokazete predstavit aka som neuveritelne stastna vzdy ked sa ma niekto opyta ci im mozem upiect narodeninovu tortu.Priam sa rozplyvam od blaha a urcite si pospevujem( bohuzial zatial si to neuvedomujem ) a mam na tvari ten usmev ktory ostatny nazyvaju:velmi otravny.Ale nemozem si pomoct.Proste pecenie milujem.Zelala by som si aby som mohla povedat ze v nasej rodine som ta ktora pecie kazdemu torty ale bohuzial tomu tak nie je.Nebyvam doma a nejak mi to stale nevychadza tak aby som sa tam ocitla vzdy ked niekto oslavuje.Co ma velmi mrzi ale v duchu sa uistujem ze raz im to vsetko vypeciem aj za tie roky co som zmeskala.Len pred par dnami moj F oslavoval narodky.Samozrejme ze torticka nesmela chybat.Uz niekolko mesiacov vopred ma informoval ze si zela :cokoladovu..Povodne som mu planovala upiect nejaku v tvare/chuti Ferrero Rocher nakolko ho velmi VELMI miluje (mam spomenut story ako bol v jednej kaviarni a casnicku presvedcil o tom ze sa vola Ferrero a jeho brat Rocher ?:D )alebo nutelovu a tu by som mu pekne upravila a natiahla na nu marcipan,ozdobila mal by krasny nutelovy pohar ....ALE nakoniec som sa rozhodla ze chcem nieco jednoduche.Necitila som sa na to aby som si veci komplikovala..Chcela som obycajnu cokoladovu tortu na ktorej si obaja pochutime.Avsak necakala som ze natrafim na GENIALNY recept.A uz vonkoncom som necakala ze vsetci moji susedia sa k nam nahrnu a torta zmizne v priebehu 1 min!!!!! Tolkej chvaly som uz dlho nedostala.Recept som musela rozdat dalej..Pretoze kazdy ho chcel.A verte ci nie dokonca aj ja uz hladam len tak nejaky /hocijaky dovod aby som ju mohla opat pripravit.A F vyhlasil ze to bola najlepsia torta aku kedy jedol...:)
RADY:Budeme mat dva korpusy ktore si v povodnom recepte slecna prekrojila na polky ja som tak urobila a vznikli mi 4 vemi tenke platky s ktorymi sa velmi tazko pracovalo/rozpadli sa mi a nadavala som ako taky pohan.Dostala som hned niekolko infarktov a psychicky som sa zrutila .Bohuzial,mala som s tym problem a nakolko som bola v casovej tiesni mala som slzicky v tvari :) ALE pokial ste skuseni baker tak sa toho nebojte mozno u vas to pojde lahko ale ja uz nabuduce korpusy nerozdelim.
V recepte je uvedena CAKE muka ..co je americka muka ..U nas pravdepodobne nedostupna.Pripravite si ju jednoducho.Z kazdeho jedneho pohara si odoberieme po 2 PL muky a miesto nej pridame 2 PL kukuricneho skrobu.A vsetko si dobre a niekolko krat preosejeme.Cize ked sme v recepte potrebovali 2 1/4 poh cake flour ja som si zobrala 3 poh muky z kazdeho som odobrala 2 PL muky a pridala 2 PL kuk.skrobu a preosiala.Odobrala som si 2 1/4 poh a zvysok som si odlozila na niekedy inokedy.
                                                Cokoladova torta
Potrebujeme:3/4 poh kyslej smotany
1/2 poh kakaa+3 PL navyse (vasho oblubeneho)
2 vajicka,izbovej T
2 zltky,izbovej T
1 1/2 CL vanilkoveho extraktu
2 1/4 poh cake muky
1 CL prasku do peciva
1 CL sody bikarbony
3/4 CL soli
1 3/4 poh krystaloveho cukru
227 g masla,izbovej T(nesoleneho )
1/2 poh vriacej vody
Postup:Ruru si predhrejeme na 180C.2 tortove formy (23cm) si vymastime a na dno si ulozime papier na pecenie.V miske si zmiesame kyslu smotanu,kakao,vajicka,zltky a vanilkovy extrakt.
V dalsej miske si zmiesame muku,prasok do peciva,sodu bikarbonu,sol a cukor.K tomu si pridame maslo a polku kakaovej zmesy.Dobre to premiesame pomocou elektr.mixera hoci to bude dost narocne nakolko cesto bude velmi velmi huste.Pridame si zvysok kakaovej zmesy a opat dobre premiesame.(cca 2 min ).Pridame vriacu vodu a vymixujeme do hladka.
Cesto si rozdelime do tortovych foriem (rovnaky pomer ).Dame piect na 30-35 min (ja osobne som ich piekla iba 30 min nakolko vtedy je korpus velmi vlacny a chutny ).a pomocou sparatka vyskusame ci je upeceny.Po vytiahnuty z rury ich nechame uplne vychladnut.
                                   Cokoladova plnka
Potrebujeme :170 g cream cheese,izbovej T
4 CL vanilkoveho extraktu
227g masla,izbovej T
1 poh kakaa
1 PL +1 CL medu
7 poh praskoveho cukru ( ja som pouzila iba 6.ODPORUCAM vam pouzit iba 6 poh ...mam potvrdene ze 7 je az prilis sladke.V kazdom pripade vzdy ochutnavajte a uistite sa ze to je pre vas chutne)
3-6 PL mlieka,izbovej T
Postup:V miske si pomocou elektr.mixera zmiesame cream cheese a vanilkovy extrakt az do hladka.Pridame si maslo.Dobre premiesame(cca 1 min).Znizime rychlost na najmensiu a pridame kako a med.Zmiesame.Pomaly budeme pridavat 7 poh praskoveho cukru.Napokon pridame 3-6 PL mlieka az pokial nam plnka bude mat taku rozotieratelnu konzistenciu.












 Az teraz som si vsimla ze 2 sviecky nehoreli :D :D :D

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára